Definiții și Termeni

gradinar.ro – este denumirea comercială a Coralya UG (Haftungsbeschränkt), persoană juridică de naționalitate germană, având sediul social în orașul Lauterbach, strada Schlitzerstr. 24, cod postal 36341, land Hessen, țara Germania, înregistrată în Registrul Judecătoriei Gießen, secțiunea B, sub numarul HRB 9396. Compania este înregistrată din punct de vedere fiscal în România, având cod fiscal RO 42174550.

Vânzător – gradinar.ro

Cumpărător – poate fi orice persoană fizică care are vârsta împlinită de minim 16 ani sau orice persoană juridică care accesează Site-ul, își face Cont pe Site sau efectuează o Comandă, dându-și acordul cu privire la clauzele corespunzătoare din acest document.

Cont – este o secțiune a Site-ului pe care Cumpărătorul o poate accesa pe baza adresei sale de email și a unei parole și care îi permite acestuia să efectueze o serie de acțiuni legate de activitatea acestuia pe Site.

Coșul meu – secțiune din Cont care permite Cumpărătorului să adauge bunuri sau servicii pe care dorește să le achiziționeze la momentul adăugării sau ulterior.

Site – magazinul online găzduit de https://gradinar.ro, precum și subdomeniile acestuia.

Comanda – este documentul electronic prin care Cumpărătorul comunică Vânzătorului intenția sa de a achiziționa bunurile și/sau serviciile incluse în acel document

Bunuri și servicii – orice produs sau serviciu care apare pe Site și care urmează a fi furnizate de către Vânzător Cumpărătorului ca urmare a unui Contract încheiat în conformitate cu prezentul document.

Campanie – acțiunea de a expune un număr limitat de Bunuri și servicii cu preț redus pentru o perioadă limitată de timp stabilită de către Vânzător
Contract – reprezintă contractul încheiat la distanță între Vânzător și Cumpărător, fără prezența fizică simultană a celor doi.

Conținut reprezintă toate informațiile de pe Site care pot fi accesate și vizualizate în orice mod de pe un dispozitiv electronic, inclusiv, dar fără a se limita la :

Opinie – reprezintă evaluarea scrisă de către un Cumpărător asupra unui Bun sau Serviciu achiziționat de pe Site. Evaluarea se redactează pe baza propriilor experiențe ale acestuia și prezintă modul în care Bunul sau Serviciul respectă specificațiile descrise în Site precum și gradul de satisfacție pe care acestea i-l oferă.

Comunicări comerciale – orice tip de mesaj trimis de către Vânzător Cumpărătorului pe oricare dintre canalele de comunicare puse la dispoziție de cel din urmă (email, telefon, web, etc) care conține informații de natură comercială despre produsele și serviciile comercializate pe Site, sau alte aspecte cum ar fi, dar fără a se limita la cercetări de piață, sondaje de opinie, evaluări ale satisfacției, etc.

Tranzacție – o operațiune de încasare sau de plată a unei sume provenind dintr-o vânzare-cumpărare care se realizează prin intermediul unuia dintre procesatorii de plată agreați de către Vânzător.

Specificații – toate elementele care descriu un produs, care îi prezintă caracteristicile, atributele sau opțiunile, modul de funcționare sau de punere în funcție, manuale, alte documente atașate în pagina de produs – fie că acestea sunt poze, materiale video sau documente text.


ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI

Prezentarea produselor pe www.gradinar.ro nu constituie o ofertă obligatorie din punct de vedere legal, ci un catalog online fără caracter obligatoriu. Făcând click pe butonul „Comandă acum la prețul declarat”, plasați o comandă obligatorie pentru mărfurile conținute în Coșul meu. Confirmarea primirii comenzii urmează imediat după trimiterea comenzii și nu constituie o acceptare a contractului. Contractul de vânzare la distanță se încheie numai prin declarația expresă sau prin expedierea mărfurilor. Contractul se încheie între gradinar.ro și dvs.


INSTRUCȚIUNI DE REVOCARE

Dreptul de retragere

Aveți dreptul de a revoca contractul cu gradinar.ro în termen de 14 (paisprezece) zile, fără a da motive.
Termenul de 14 (paisprezece) zile începe să curgă din ziua în care dumneavoastră sau un terț numit de dumneavoastră, care nu este transportatorul, ați luat sau a luat în posesie ultimele mărfuri.

Pentru a exercita dreptul de retragere, puteți să ne transmiteți o notificare clară privind decizia dumneavoastră de retragere prin orice modalitate (email, fax sau trimitere poștală) la următoarele date de contact Coralya UG (Haftungsbeschränkt), Schlitzer str. 24, D-36341 Lauterbach, Tele-Fax 0332 800 800, email: service@gradinar.ro.

Pentru exercitarea dreptului de retragere, puteți utiliza modelul formularului de revocare atașat în acest scop, dar acest lucru nu este obligatoriu.

Înregistrarea de către dumneavoastră a unui retur în secțiunea Cont este considerată revocare.

Pentru a respecta perioada de revocare, este suficient să trimiteți notificarea exercitării dreptului de revocare înainte de încheierea perioadei de revocare.

Consecințele revocării

Dacă revocați contractul, toate plățile primite, inclusiv costurile de livrare (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din faptul că ați ales un alt tip de livrare decât cea mai ieftină livrare standard oferită) vă vor fi rambursate imediat și cel mai târziu în termen de paisprezece zile din ziua în care a fost primită notificarea revocării contractului. Același mijloc de plată pe care l-ați folosit pentru tranzacția inițială va fi utilizat pentru această restituire, cu excepția cazului în care am convenit în mod expres altfel cu dumneavoastră; în niciun caz nu veți fi taxat suplimentar pentru această restituire.
Rambursarea poate fi refuzată până la recuperarea mărfii sau până la furnizarea unei dovezi că ați restituit mărfurile, oricare dintre acestea este mai rapidă.

Aveți obligația de a restitui produsele Vânzătorului fără întârziere, și în orice caz, în cel mult paisprezece zile de la data la care ați fost informat despre anularea contractului. Detaliile și instrucțiunile pentru restituirea rapidă și necomplicată a mărfurilor poate fi găsită în Site, în secțiunea Cont. Aici veți putea prelua eticheta de retur și detalii despre datele de contract ale transportatorului. Termenul limită este îndeplinit dacă trimiteți mărfurile înainte de sfârșitul perioadei de paisprezece zile.

Nu suportați niciun cost pentru returnarea mărfii.

Sunteți răspunzător și va trebui să plătiți pentru orice pierdere de valoare a mărfii, numai dacă această pierdere a valorii se datorează manipulării bunurilor într-o manieră care nu este necesară pentru verificarea proprietăților, stării sau funcționării lor.


EXCLUDERI / STINGEREA DREPTULUI DE REVOCARE

Conform § 312g alin. 2 BGB (Codul civil german), nu există un drept de retragere pentru contractele de livrare a mărfurilor care nu sunt prefabricate și pentru a căror producție o selecție individuală sau o decizie a consumatorului este decisivă sau care sunt în mod expres modificate pentru a servi nevoilor personale ale consumatorului, care expiră prematur sau pentru contractele de livrare a unor produse sigilate care nu sunt potrivite pentru returnare dacă sigiliul a fost îndepărtat după livrare din motive de protecție a sănătății sau igienei.


LIVRAREA

Comenzile plasate pe gradinar.ro sunt livrate în general prin GLS doar pe teritoriul României.


PRODUSE DEFECTE

În cazul în care produsele livrate prezintă defecte materiale sau de producție evidente, inclusiv daune la transport, vă rugăm să depuneți de îndată o reclamație către noi sau către angajatul firmei de transport care livrează prin efectuarea unei mențiuni pe scrisoarea de transport (AWB). Lipsa acestei reclamații nu va avea nicio consecință asupra revendicărilor dumneavoastră legale.
Pentru toate defectele ale bunurilor achiziționate care apar în perioada de garanție legală, cererile legale pentru executări suplimentare, pentru înlăturarea defectelor sau livrări noi, precum și – dacă sunt îndeplinite condițiile legale – orice altă plângere ulterioară privind reduceri, compensări pentru pierderi, compensări pentru daune în loc de performanță, precum și compensații pentru cheltuielile dumneavoastră inutile, se aplică la alegere. Dacă vi s-a acordat o garanție a vânzătorului, detaliile sunt stabilite în condițiile de garanție anexate articolului livrat. Cererile de garanție există fără a aduce atingere revendicărilor / drepturilor legale.


VALIDITATEA PRETURILOR

Toate prețurile de pe gradinar.ro sunt exprimate în Lei Românești (RON) și conțin taxa pe valoare adăugată. Gradinar.ro își rezervă dreptul de modificare unilaterală a prețului unui produs.


COSTURI DE LIVRARE SI EXPEDIERE

Livrările comenzilor plasate pe gradinar.ro sunt posibile numai in România. Modul de expediere și condițiile de livrare fac parte din specificațiile bunurilor și serviciilor. Costul de expediere al bunurilor și serviciilor selectate în Cos sunt prezentate distinct, înainte de a face click pe butonul „Cumpără acum la prețul menționat”


PLATA

Plata produselor se face, de regulă, în avans, prin plata cu cardul de debit sau de credit, în cont sau în rate. Pentru procesarea plăților gradinar.ro folosește următorii procesatori de plată:

Unicredit Bank România – serviciul eGeniusWeb

Datele cardului dumneavoastră nu sunt accesibile pentru gradinar.ro și nici nu vor fi stocate de gradinar.ro sau de către procesatorul de plăți, ci doar de către instituția de autorizare a Tranzacției sau o altă instituție autorizată să presteze servicii de stocare date de identificare a cardurilor, despre care Cumpărătorul va fi informat înainte de introducerea datelor. Entitatea autorizată să presteze servicii de stocare a datelor de card este UniCredit Bank SA, societate administrata in sistem dualist, cu sediul in Romania, Bucuresti, Bd. Expozitiei Nr.1F, Sect 1, inregistrata in Registrul Comertului sub nr. J40/7706/1991, in Registrul Bancar sub nr. RB-PJR-40-011/18.02.1999 si inregistrata la ANSPDCP cu notificarea nr.10964, cod unic de inregistrare 361536.

La inițierea oricărei Comenzi, Cumpărătorul este de acord ca gradinar.ro să emită o factură fiscală, pe care o va pune la dispoziția Cumpărătorului exclusiv în format electronic, în Contul său sau la adresa de email cu care a fost creat Contul.

Ne rezervăm dreptul de a vă oferi doar anumite metode de plată pentru livrarea solicitată.

În cazuri individuale, ne rezervăm dreptul de a livra mărfurile numai după o plată. După primirea comenzii vom comunica acest lucru clientului.

Mai multe detalii despre plată se pot găsi la gradinar.ro/metode-de-plata


REZERVAREA DREPTULUI DE PROPRIETATE

Până la plata completă, Bunurile și Serviciile rămân în proprietatea Vânzătorului.


Comunicare Electronica

Sunteți de acord ca comunicarea referitoare la contract poate avea loc sub formă electronică


SOLUTIONAREA ALTERNATIVA A LITIGIILOR

Comisia UE oferă posibilitatea soluționării litigiilor online pe o platformă administrată de aceasta. Această platformă poate fi accesată prin link-ul extern http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Nu suntem obligați și nici nu suntem dispuși să participăm la procedurile de soluționare a litigiilor în fața unui comitet de arbitraj al consumatorilor.


CONTRACT / LIMBA - STOCAREA TEXTULUI COMENZII

Contractul este încheiat de regulă în limba germană. Cu toate acestea, comunicarea cu consumatorii din România poate fi făcută și în limba română. Toate documentele – prezentul document, modelele de facturi, texte ale comenzii, comunicări cu cumpărătorii – sunt redactate în limba germană și traduse în limba română. În cazul în care între cele două versiuni există vreo diferență, varianta în limba germană este cea aplicabilă.
Textul comenzii nu este stocat de noi și nu poate fi recuperat după finalizarea procesului de comandă. Cu toate acestea, puteți tipări datele comenzii dumneavoastră imediat după trimiterea acesteia.


LEGEA APLICABILĂ

Se aplică legea Republicii Federale Germania. Convenția ONU privind contractele de vânzare internațională a mărfurilor este exclusă expres. Dacă sunteți un consumator cu reședința în Uniunea Europeană, legislația țării în care aveți reședința poate fi de asemenea aplicabilă, dacă este vorba despre dispoziții obligatorii.


Coralya UG (Haftunsbeschränkt),
Schlitzer str. 24, 36341 Lauterbach,
Gießen, HRB 9396
Director Executiv:
Ion Waszkiewicz-Filioreanu
Ioan Sava